مقالات آموزشی

نحوه رفع ارور چاپگر Ricoh SC 315

نحوه رفع ارور چاپگر Ricoh SC 315

در این مقاله نحوه رفع ارور چاپگر Ricoh SC 315 آموزش داده می شود در صورتی که با این خطا مواجه شده اید تا پایان ما را همراهی کنید.

چاپگرهای Ricoh به عنوان تولید کننده پیشرو در پیشرفته ترین چاپگرها و اسکنرهای جهان شناخته می شوند ، اکنون به بخشی مهم در انواع تجارت تبدیل شده اند. با این حال ، صرف نظر از اینکه از آخرین تکنولوژی های پیشرفته استفاده شده اند ، به دلیل داشتن پیام های خطای خاص با کد ، اغلب از آن ها چشم پوشی می شود. این کدهای خطا معمولاً هنگام انجام مراحل چاپ اتفاق می افتند.

نحوه رفع ارور چاپگر Ricoh SC 315

بهترین نکات برای رفع ارور SC 315

یکی از کدهای خطایی که کاربران ریکو با آن آشنا هستند ، کد SC 315 است. از آنجا که این یک مشکل رایج است ، افرادی که برای اولین بار با آن برخورد می کنند در طولانی مدت آن را بسیار آزار دهنده می دانند. آن ها برای پاسخ درست ، عبارت نحوه رفع خطای چاپگر Ricoh SC 315 را در موتورهای جستجو مداوم تایپ می کنند ، اما فایده ای ندارد. در این مقاله ، ما راه حل مناسب برای رمزگشایی رمز و راز چگونه خطای چاپگر Ricoh SC 315 را برطرف کنیم؟ در اینجا به شما ارائه داده ایم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

راه حل رفع ارور چاپگر Ricoh SC

قبل از پرداختن به کد خطای  SC 315، بگذارید ابتدا معنی این خطا را درک کنیم. کد خطای SC در SC 315 مخفف Sensor Calibration است و کد خطا به معنای واقعی کلمه error خطای بالقوه کالیبراسیون سنسور 5 در اصطلاحات فنی است.

این راه حل در واقع برای خطاهای زیر قابل استفاده است:

SC 312

SC 313

SC 314

SC 315

یکی از دلایل رخ دادن خطای SC 315 نصب نادرست واحد درام است.

بنابراین راه حل ایده آل برای خلاص شدن از خطای 315 در اینجا باید نصب صحیح آن باشد. بنابراین بگذارید فوراً به دنبال آن برویم:

مراحل رفع ارور چاپگر Ricoh SC 315

هنگام تنظیم مجدد شمارنده PM برای واحد درام ، SP 3902-XXX را روی 1 تنظیم کنید.

از 3902-009 برای رنگ مشکی استفاده کنید.

برای زرد از 3902-010 استفاده کنید.

برای فیروزه ای از 3902-011 استفاده کنید.

برای سرخابی از 3902-012 استفاده کنید.

حالا دستگاه را خاموش کنید.

برای بیرون آوردن درب جلوی دستگاه چاپگر ، باید پیچ ​​ها را باز کنید. (در صورت تمایل به جلوگیری از هر نوع آسیب ، می توانید کانال تونر را بردارید).

در اینجا باید توجه داشته باشید که پس از برداشتن درب جلویی ، نباید بلبرینگ دستگاه را لمس کنید. سرتاسر آن روان کننده است تا عمر خود را تقویت کند. با لمس می توانید عمر بلبرینگ را کم کرده و یا به آن آسیب برسانید.

اکنون بوش غلتکی را بردارید. در قسمت پشت PCU وجود دارد.

اکنون توسعه دهنده را از پریز برق جدا کنید.

مرحله بعدی برداشتن به مفصل جلو است. شما باید این کار را با کمک پیچ گوشتی های مخصوصی که به خصوص توسط ساعت سازها و جواهرسازان استفاده می شود بسیار دقیق انجام دهید. از آنجا که تنظیم آن ها بسیار دقیق است ، اگر بی پروا انجام شود ، احتمال آسیب دیدگی زیاد است.

مایلر ورودی را تمیز کنید.

یک بار دیگر پیچ ها را باز کنید تا مفصل جلو خارج شود.

توسعه دهنده را با واحد درام تراز کنید.

شروع به جمع آوری واحد درام کنید.

اتصال دهنده توسعه دهنده را دوباره وصل کنید.

بوش غلتکی توسعه را دوباره نصب کنید.

اتصال جدید به سبک جدید را دوباره نصب کنید.

در جلوی سبک جدید را دوباره نصب کنید.


برای دریافت خدمات تعمیر وسرویس پرینتر لیزری در تخصصی ترین مرکز تعمییرات پرینتر و شارژ کارتریج کافیست با ما تماس بگیرید  02188322120  تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای ارائه خدمات با شما تماس بگیرند.


مقالات مرتبط:

روش های حل مشکل گیر کردن کاغذ و ارور Paper Jam

ارورهای پرینتر HP و نحوه رفع آن ها

دیدگاهتان را بنویسید