مقالات آموزشی

افزودن قابلیت‌های جدید حریم خصوصی به واتس آپ

افزودن قابلیت‌های جدید حریم خصوصی به واتس آپ

 

واتس اپ جدید

واتس‌اپ امروز سه ویژگی حریم خصوصی جدید را معرفی کرد که شامل توانایی کنترل حضور آنلاین شما، ترک گروه‌ها در سکوت و مسدود کردن اسکرین شات برای مشاهده یکبار پیام‌ها می‌شود. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، ویژگی های جدید را در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد. توانایی کنترل افرادی که می توانند شما را به صورت آنلاین ببینند و ویژگی که به کاربران امکان می دهد گروهی را در سکوت ترک کنند، هر دو اواخر این ماه برای کاربران عرضه می شود. در همین حال، قابلیتی که به کاربران اجازه می دهد پس از اینکه پیام ها در حال آزمایش است، اسکرین شات های مشاهده را مسدود کنند و گفته می شود به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت

خبر افزودن قابلیت‌های جدید حریم خصوصی به واتس آپ فوری است ویژگی های جدید به زودی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

  

گروه‌ها را بی‌صدا ترک کنید:

این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد بدون اطلاع همه به‌جز مدیران، به‌صورت خصوصی از گروه خارج شوند. در حال حاضر، هنگامی که گروهی را ترک می‌کنید، به همه افراد گروه   «[نام/شماره شما] » اطلاع داده می‌شود. این ویژگی از این ماه برای همه کاربران عرضه خواهد شد.

انتخاب کنید چه کسی وقتی آنلاین هستید می تواند ببیند:

واتس اپ قابلیتی را معرفی می کند که به کاربران امکان می دهد انتخاب کنند چه کسانی می توانند و چه کسانی را نمی بینند که شما آنلاین هستید.

این ویژگی به خصوص در مواقعی که می خواهید پیام های خود را به صورت خصوصی بررسی کنید مفید است. به عنوان مثال، چندین دوست دارید که در مورد یک برنامه آخر هفته به شما پیام می دهند، اما شما هنوز تصمیم نگرفته اید و به آن پیامک ها پاسخ نداده اید. وقتی پیام‌های دیگر را در واتس‌اپ بررسی می‌کنید، دوستانتان می‌توانند ببینند که شما «آنلاین» هستید و پاسخ نمی‌دهید و اساساً شما را روی یک ویکت چسبنده قرار می‌دهند. با آخرین ویژگی WhatsApp، می توانید حضور آنلاین خود را خصوصی نگه دارید. این ماه برای همه کاربران عرضه خواهد شد.

مسدود کردن اسکرین شات برای مشاهده یک بار پیام ها:

این ویژگی اساساً پسوندی از ویژگی «مشاهده یک بار» واتس اپ است. مردم معمولاً سعی می‌کنند مکالمات خود را حتی زمانی که ویژگی «مشاهده یک بار» در تلفن‌هایشان فعال است، ثبت کنند. از آنجایی که ویژگی «مشاهده یک بار» اجازه ثبت دائمی رکورد دیجیتال را نمی دهد، کاربران تمایل به گرفتن اسکرین شات دارند. ویژگی جدید مسدود کردن اسکرین شات برای پیام‌های «یک بار مشاهده» را برای یک لایه حفاظتی اضافه فعال می‌کند. این ویژگی در حال آزمایش است و به زودی برای کاربران عرضه خواهد شد.

برای حمایت از اثربخشی این ویژگی‌های جدید حریم خصوصی، واتس‌اپ خاطرنشان کرد که آنها دریافتند که 72 درصد از مردم برای صحبت صادقانه و بدون فیلتر ارزش قائل هستند، اما بیش از 47 درصد تنها از انجام این کار در یک فضای امن و خصوصی راحت هستند.

واتس‌اپ گفت: «آن‌ها به‌ویژه آنلاین محتاط هستند و حریم خصوصی را در پیام‌های خصوصی خود در مقایسه با ایمیل‌ها، متن‌ها یا رسانه‌های اجتماعی مهم‌ترین رتبه‌بندی می‌کنند».

این گزارش افزود که 51 درصد ترجیح می دهند آنلاین پنهان بمانند تا انتخاب کنند با چه کسی می خواهند صحبت کنند و 91 درصد از افرادی که از ویژگی های مسدود کردن آگاه هستند معتقدند که آنها مهم هستند.

این ویژگی‌های جدید حریم خصوصی علاوه بر محافظت‌های موجود در واتس‌اپ هستند. این پلتفرم محافظت پیش‌فرض سرتاسر برای تماس‌ها و پیام‌ها، پیام‌هایی که خود تخریب می‌شوند، از بین رفتن پیام‌هایی که می‌خواهند تاریخچه چت خود را ذخیره کنند، پشتیبان‌گیری رمزگذاری شده سرتاسر، تأیید دو مرحله‌ای برای امنیت بیشتر و توانایی مسدود کردن و گزارش چت های ناخواسته واتس اپ همچنین اعلام کرد که کمپینی را برای آموزش مردم در مورد ویژگی های جدید راه اندازی می کند.

آمی وورا، رئیس بخش گفت: «… برای انتشار اخبار در مورد این ویژگی‌های جدید، ما همچنین یک کمپین جهانی را راه‌اندازی می‌کنیم که از بریتانیا و هند شروع می‌شود تا به مردم در مورد نحوه کار ما برای محافظت از مکالمات خصوصی آنها در WhatsApp آموزش دهیم. محصول در واتس اپ


مقالات مربوطه:

نحوه فعال کردن و استفاده از دوستیابی فیس بوک

تابلوی خلق و خوی Pinterest چیست؟

ترفندهای توییتر برای توییت کردن مثل حرفه ای ها


دیدگاهتان را بنویسید