مقالات آموزشی

بررسی دوربین ۳۶۰ درجه Insta360 One X2

بررسی دوربین ۳۶۰ درجه Insta360 One X2

دوربین ۳۶۰ درجه One X2 دوربین باکیفیتی است که بیشتر نقاط ضعف مدل قبلی خود را از دست داده است.

این دوربین تا عمق ۱۰ متری در زیر آب مقاومت دارد و برخوردار از یک نمایشگر جدید و عمر باتری بیشتری می‌باشد.

حالات و جلوه‌های متنوع تصویربرداری از آن یک دوربین عالی برای ساخت ویدیوهای قابل بارگذاری در شبکه‌های اجتماعی ساخته است. این دوربین در قلمرو کم جمعیت دوربین‌های ۳۶۰ درجه جزء بهترین انتخاب‌های موجود به شمار می‌رود.

در این مقاله بررسی دوربین ۳۶۰ درجه Insta360 One X2 باما همراه باشید تا به شما بگوییم که آیا باید آن را بخرید یا نه ؟

دوربین‌های اکشن مدت‌هاست که وضعیت خود را از چیزی که منحصراً با ورزش‌های شدید مرتبط است به دستگاهی تغییر داده‌اند که می‌توانید از آن برای ضبط هر نوع فعالیت بدنی استفاده کنید. چه پیاده روی در کوهستان، چه انجام یوگا در خانه، می‌توانید از یک دوربین اکشن کوچک و مفید برای فیلم‌برداری ویدیوهای باکیفیت از خود و به اشتراک‌گذاری آن‌ها به صورت آنلاین استفاده کنید.

با این حال، با یک دوربین معمولی، همچنان باید تنظیمات را انجام دهید و دوربین خود را قرار دهید تا مطمئن شوید که در زاویه مناسب فیلم‌برداری می‌کنید، سوژه‌تان در فوکوس است و غیره. Insta360 One X2 یک نمونه عالی از نسل جدیدی از دوربین های اکشن است که از همه اینها برای شما مراقبت می کند.

بررسی دوربین ۳۶۰ درجه Insta360 One X2

اگر می‌خواهید بدون نگرانی از فعالیت‌های خود لذت ببرید و در پایان همچنان فیلم‌های بی‌نظیری داشته باشید، بررسی دوربین ۳۶۰ درجه Insta360 One X2 ما را بخوانید و در نظر بگیرید که آن را دوربین اکشن بعدی خود بسازید.

یک دوربین 360 درجه با دو لنز کروی است که به شما امکان می دهد از همه چیز اطراف خود عکس بگیرید و آن را به یک تصویر کروی تبدیل کنید. در اینجا لیستی از مزایا و معایب اصلی این دوربین آمده است.

نقاط قوت

  • مقاومت کامل در برابر آب
  • لرزش‌گیر فوق‌العاده تصویر
  • صفحه نمایش لمسی LCD با کاربری آسان
  • حالت دوربین ثابت کنترل صدا تثبیت کننده تصویر عالی
  • حالت‌های متنوع‌تر برای فیلمبرداری

نقاط ضعف

    • لنزهای کروی به خط و خش حساس هستند
    • اندازه و شکل برای یک دوربین جیبی ایده آل نیست
    • کیفیت نسبتاً پایین‌تر در مقایسه با دوربین‌های غیر ۳۶۰ درجه
بررسی دوربین ۳۶۰ درجه Insta360 One X2

اولین چیزی که در مورد این اکشن کم متوجه خواهید شد ساخت محکم آن است. به لطف شکل مستطیلی و لنزهای محدب، One X2 کاملاً متفاوت از GoPro یا هر دوربین اکشن معمولی به نظر می رسد. با این حال، هنوز به اندازه کافی جمع و جور است که در جیب کت شما قرار می گیرد.

One X2 دارای یک قاب نئوپرن است که به شما کمک می کند از لنزهای دوربین محافظت کنید. در حالی که خود دوربین نسبتا بادوام به نظر می رسد، لنزهای چشم ماهی بخشی هستند که باید مراقب آن باشید. هر خراش کوچک باعث ایجاد یک نقطه سیاه ریز روی فیلم شما می شود. تنها راه خلاص شدن از شر آن این است که شات خود را دوباره قاب کنید تا قابل مشاهده نباشد. هیچ راهی برای جایگزینی یک لنز وجود ندارد، بنابراین اگر می خواهید آن را تعمیر کنید، باید یک دوربین کاملاً جدید تهیه کنید.

بررسی دوربین ۳۶۰ درجه Insta360 One X2

طراحی

  • مقاومت بیشتر در برابر آب (تا عمق ۱۰ متری)
  • باتری بزرگ‌تر با امکان ۸۰ دقیقه فیلمبرداری پس از هر بار شارژ
  • برخوردار از چهار میکروفون برای تولید صدای استریو یا ambisonic

شاید این دوربین شباهت بسیار زیادی با سلف خود داشته باشد، اما از چند جهت بر آن برتری دارد. مهم‎ترین برتری آن مقاومت بیشترش در برابر ورود آب بوده که به شما اجازه می‌دهد تا عمق ۱۰ متری در زیر آب از آن استفاده کنید. این دوربین از این نظر در جایگاهی یکسان با دوربین  GoPro Max قرار می‌گیرد.

بررسی دوربین ۳۶۰ درجه Insta360 One X2

با این وجود نباید با در معرض آب قرار دادن دوربین بی‌احتیاطی کنید. درگاه باتری و پورت USB-C با وجود داشتن پوشش به نظر آسیب‌پذیر می‌رسند. علاوه بر آن وجود لنزهای بیرون‌زده از بدنه به شما می‌گویند که باید از این دوربین به شکل ویژه‌ای مراقبت کنید.

دوربین One X2 کمی از مدل قبلی بزرگ‌تر ساخته شده تا بتواند باتری قوی‌تری درون خود جا دهد. البته این تفاوت در اندازه بسیار نامحسوس است. باتری ۱۶۳۰ میلی‌آمپری دوربین که قابل جدا شدن است وعده ۸۰ دقیقه فیلمبرداری در هر نوبت شارژ را به شما می‌دهد که یکی دیگر از سویه‌های ارتقاء‌یافته در مقایسه با مدل قبلی است.

یک ال‌سی‎‌دی رنگی نیز در جلوی دوربین جا خوش کرده است که به نظر می‌رسد با الهام از دوربین‌های اکشن جدیدی مثل DJI Osmo Action و GoPro Hero 9 Black به این مدل اضافه شده است. این ال‌سی‌دی در نبود یک صفحه نمایش پشتی به لمس حساس بوده و به عنوان نمایاب و گزینشگر حالت تصویربرداری عمل می‌کند.

وجود این نمایشگر به شما در کادربندی بهتر تصویر کمک کرده و از حساسیت‌پذیری بالایی به لمس و کشیده شدن انگشت برخوردار است. یک دکمه بزرگ نیز در جلوی دوربین برای شروع و اتمام فیلمبرداری قرار گرفته است.

در زیر دوربین محل اتصال ترایپاد استاندارد بوده که برای اتصال اکسسوری‌هایی همچون Invisible Selfie Stick یا هر اکسسوری دیگری که سرپیچ ¼ اینچی داشته باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک مزیت استفاده از پایه مونوپاد اختصاصی Insta360 اما این است که در انطباق با نرم‌افزار دوربین ساخته شده که به خوبی رد آن را از ویدیوهای شما پاک می‌کند. به این ترتیب در ویدیوهای ضبط شده اینطور به نظر می‌رسد که دوربین در هوا شناور است و به خصوص اگر بتوانید دست خود را در حالت عادی نگه دارید قادر به ضبط ویدیوهای بسیار جالبی خواهید بود.

با این حال بهتر است در سفرهای خود بیش از اندازه از این مونوپاد استفاده نکنید، هرچه باشد دیگران در اطراف شما قادر به دیدن پایه سلفی بلندی که در دست گرفته‌اید هستند و چنین چیزی در برخی موقعیت‌ها دست‌وپاگیر خواهد بود.

آیا باید دوربین Insta360 One X2 را بخرید؟

Insta360 One X2 یک دوربین همه منظوره نیست و نباید هم باشد. اگر به دنبال بهترین کیفیت تصویر و صدا هستید، بهتر است آخرین GoPro را بررسی کنید. با این حال، اگر از استفاده از دوربین های اکشن استاندارد خسته شده اید و آماده هستید تا با فرمت جدید 360 درجه کمی سرگرم شوید، One X2 یک انتخاب عالی برای دوربین است.


دیدگاهتان را بنویسید