مقالات آموزشی

بررسی گوگل و اپل در کره جنوبی بخاطر نقض قانون

بررسی گوگل و اپل در کره جنوبی بخاطر نقض قانون


بررسی گوگل و اپل در کره جنوبی بخاطر نقض قانون

کره جنوبی اپل و گوگل را در مورد نقض احتمالی قانون پرداخت درون برنامه‌ای این کشور بررسی می‌کند.

رگولاتور مخابرات کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد که قصد دارد تحقیقاتی را در مورد اپراتورهای فروشگاه اپلیکیشن مانند اپل، گوگل آلفابت و وان استور به دلیل نقض مشکوک قانون پرداخت درون برنامه ای آغاز کند.

این قانون می گوید که جریمه های احتمالی برای تخلفات می تواند تا 2 درصد از میانگین درآمد سالانه حاصل از فعالیت های تجاری مرتبط باشد. تنظیم کننده میزان جریمه احتمالی در این مورد را مشخص نکرده است.

بر اساس قانونی که سال گذشته تصویب شد و از ماه مارس اجرایی شد، اپراتورهای فروشگاه های بزرگ اپلیکیشن مانند گوگل و اپل از مجبور کردن توسعه دهندگان نرم افزار به استفاده از سیستم های پرداخت خود منع شدند.

کمیسیون ارتباطات کره (KCC) در بیانیه ای اعلام کرد که از 17 مه بازرسی را برای تعیین اینکه آیا گوگل، اپل و وان استور قوانین را نقض کرده اند انجام داده است و تشخیص داده است که هر سه این قوانین را انجام داده اند. سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای گفت: «ما از نزدیک با سهامداران دولتی و جامعه توسعه‌دهندگان خود برای گسترش انتخاب کاربر در کره مطابق با قانون جدید کار کرده‌ایم، در حالی که همچنان اطمینان حاصل می‌کنیم که می‌توانیم در اکوسیستم سرمایه‌گذاری کنیم و یک فضای امن و بالا ارائه کنیم. تجربه با کیفیت برای همه همانطور که در هر مرحله از این فرآیند انجام داده ایم، به همکاری با KCC ادامه خواهیم داد.

اپل و وان استور بلافاصله پس از تماس رویترز برای اظهار نظر در دسترس نبودند.

KCC اضافه کرد که قصد دارد اقدامات سختگیرانه ای مانند دستورات اصلاحی یا اعمال جریمه را در صورت یافتن فعالیت های ممنوعه انجام دهد. اعمال ممنوعه شامل تأخیر غیرمنصفانه بازبینی محتوای تلفن همراه توسط اپراتورهای بازار برنامه، یا امتناع، تأخیر، محدود کردن، حذف یا مسدود کردن ثبت، تمدید یا بازرسی محتوای تلفن همراه است که از روش‌های پرداخت شخص ثالث استفاده می‌کند. سال گذشته، کره جنوبی قانون تجارت مخابراتی را در ماه اوت اصلاح کرد تا سعی کند سلطه شرکت های بزرگ فناوری بر بازار را محدود کند و اپراتورهای فروشگاه های بزرگ برنامه مانند اپل و گوگل را از دریافت کمیسیون برای خریدهای درون برنامه ای منع کند.



مقالات مربوطه:

گوشی آیفون 14 پرو 128 گیگابایت اپل

عرضه گوشی vivo V25 Pro در هند

دیدگاهتان را بنویسید