مقالات آموزشی

خطای News Feed فیس بوک

خطای News Feed فیس بوک

فید خبری فیس بوک برای ساعت ها شکسته شد، با پست های ربات به صفحات افراد مشهور اسپم شد فیس بوک اعلام کرده است که خطای News Feed به دلیل تغییر پیکربندی ایجاد شده است.

خطای News Feed فیس بوک

گزارش شده است که فیس بوک روز چهارشنبه با مشکلی مواجه شد که فید خبری چندین کاربر را با پست هایی از صفحات افراد مشهور پر کرد. این‌ها ظاهراً پست‌هایی بودند که به صفحات افراد مشهور در فیس‌بوک مانند رابرت داونی جونیور، لیدی گاگا، نیروانا، آجی دوگن و غیره ارسال می‌شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که علت این باگ می‌تواند حمله ربات‌هایی باشد که به این سرویس اسپم می‌کنند. علاوه بر این، گزارش شده است که چندین کاربر فیس‌بوک با ارسال پیوندهای اهدایی و پروژه‌های ارزهای دیجیتال از این خطا استفاده کردند، در حالی که برخی دیگر تصمیم گرفتند چندین الگوی رفتاری را در صفحات افراد مشهور منتشر کنند. طبق گزارش The Verge، به نظر می‌رسد که اخبار فیس‌بوک در روز چهارشنبه برای چندین کاربر شکسته شده است. طبق گزارش‌ها، پست‌های ارسال شده به صفحات سلبریتی مانند لیدی گاگا، نیروانا و بیتلز پر شده بود. بر اساس این گزارش، این مشکل پس از حدود سه ساعت حل شد.

علاوه بر این، MySmartPrice حدس می‌زند که این خطا می‌تواند ناشی از ربات‌هایی باشد که پست‌های تصادفی را در صفحات افراد مشهور اسپم می‌کردند. طبق گزارش‌ها، کاربران از این غوغا استفاده کردند و صفحات افراد مشهور را با پیوندهای اهدایی و برنامه‌های ارزهای دیجیتال اسپم کردند تا بتوانند دسترسی گسترده‌ای داشته باشند.


دیدگاهتان را بنویسید