مقالات آموزشی

موافقت متای والدین فیسبوک با دعوی کمبریج آنالیتیکا

موافقت متای والدین فیسبوک با دعوی کمبریج آنالیتیکا

موافقت متای والدین فیسبوک با دعوی کمبریج آنالیتیکا

متا، مادر فیسبوک، این دعوی را با این ادعا که پلتفرم رسانه اجتماعی به طور غیرقانونی اطلاعات کاربران را با شرکت تحقیقاتی کمبریج آنالیتیکا به اشتراک گذاشته است، حل و فصل کرده است. این توافق پس از آن صورت گرفت که یک ماه پیش فاش شد که مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا، باید شش ساعت از وکلای شاکی بازجویی کند. مفاد قرارداد تا کنون فاش نشده است.کاربران فیس بوک در سال 2018 از این شرکت رسانه های اجتماعی شکایت کرده بودند.

بر اساس گزارش اخیر بلومبرگ، غول فناوری آمریکایی متا دعوای حقوقی مبنی بر اینکه فیس بوک به طور غیرقانونی داده های کاربران را با شرکت تحقیقاتی کمبریج آنالیتیکا در بریتانیا به اشتراک گذاشته است، حل و فصل کرده است. با این حال، شرایط و ضوابط این قرارداد هنوز فاش نشده است. ماه گذشته گزارش شد که زاکربرگ باید شش ساعت در محل بازجویی وکلای شاکی بنشیند.

برای یادآوری، کاربران فیس بوک در سال 2018 به دنبال افشای این موضوع که کمبریج آنالیتیکا که به کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در سال 2016 برای ریاست جمهوری مرتبط بود، از این پلتفرم شکایت کردند و به حدود 87 میلیون کاربر دسترسی پیدا کرد.

پرونده یک ماه پیش دادگاه همچنین نشان داده بود که شریل سندبرگ، مدیر عملیات، باید شهادت دهد.

در آخرین پرونده، وکلای هر دو طرف از قاضی رسیدگی کننده به شکایت خواستند تا آن را متوقف کند تا “فرآیند نهایی کردن توافق نامه کتبی حل و فصل تسهیل شود”.


فیس‌بوک به‌روزرسانی‌های اصلی Horizon Worlds را ارائه می‌کند.

بررسی گوگل و اپل در کره جنوبی بخاطر نقض قانون

 


دیدگاهتان را بنویسید