مقالات آموزشی

روش‌های تشخیص اتمام تونر کارتریج لیزری

روش‌های تشخیص اتمام تونر کارتریج لیزری

هر نوع و مدل کارتریج لیزری ظرفیتی متفاوت دارد. هر کارتریج؛ بر اساس یک سری استانداردهایی طراحی شده است.

افرادی که از کارتریج تونر استفاده می‌کنند می‌بایستی از روش‌هایی که می‌توانند به آن میزان تونر باقیمانده در مخزن را اندازه‌گیری کند را بداند. مقدار پودری که درون هر کارتریج تونر قرار می‌گیرد بستگی به ظرفیت مخزن آن دارد که نشان‌دهنده تعداد صفحاتی است که می‌توان با آن چاپ را انجام داد.

برای هر کارتریجی استانداردی برای چاپ در نظر گرفته شده است. این استاندارد درام 5 درصد یعنی 8 خط متنی با فونت b نازنین با سایز 12 است که طبق این استاندارد هر کارتریج تعداد مشخصی چاپ می‌گیرد.
چنانچه که پرینت گرفته شده عکس یا خطوطی بیشتر از 8 خط داشته باشد، کارتریج تعداد کمتری چاپ می‌کند. البته این استاندارد فقط برای کارتریج‌های اصل صدق می‌کند.

کارتریج ایرانی پردیس با کیفیت بالا و ضمانت بی قید وشرط

کارتریج‌هایی که دارای چیپست 100 درصدی هستند. با پایان یافتن تونر؛ چیپست به صفر می‌رسد که نشان‌دهنده تمام شدن تونر است که امکان خطا وجود دارد. خوب است که در زمان شارژ کارتریج، بیشتر کارتریج‌هایی که چیپست آن‌ها به صفر رسیده است نیازی به عوض نمودن چیپست نیست بلکه این مسئله در چاپ نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ اما احتمالا با خطا مواجه خواهید شد.

 

تشخیص تمام شدن کارتریج

ممکن است در زمان پرینت گرفتن، وسط صفحه به صورت عمودی از بالا تا پایین سفید پرینت بگیرد. با پایان رسیدن تونر داخل کارتریج مخزن ضایعات پر می‌شود و احتمال دارد که تونر در وسط صفحه در قسمت راست و یا قسمت چپ کاغذ پخش شود. زمانی که تونر کارتریج تمام شود و دستگاه با مخزن خالی کار کند احتمال اینکه دستگاه شما دچار مشکل و آسیب شود بسیار بالا است.

شما می‌توانید از چند طریق به میزان کارتریج پرینتر خود پی ببرید. هرکدام از این تکنیک‌ها به عواملی مختلفی مانند مدل و برند دستگاه چاپگر شما بستگی دارد. بعضی از دستگاه‌های پرینتر دارای صفحه‌نمایش می‌باشند و بعضی دیگر این قابلیت را ندارند از همین رو با توجه به مدل دستگاه شما می‌توانید به میزان تونر باقیمانده در کارتریج پی ببرید که برای هر کارتریجی این میزان و ظرفیت تونر متغییر است.

روشی آسان و ساده برای شناسایی میزان تونر در دستگاه پرینترهای رنگی

شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار ورد کامپیوتر چهار مربع را ترسیم کنید و داخل هرکدام از مربع‌ها رنگ‌های قرمز، آبی، مشکی، زرد قرار دهید. سپس فایل مورد نظر را چاپ کنید. بعد از چاپ به کیفیت رنگ‌ها توجه نمایید. اگر رنگ‌های مستطیل از کیفیت لازم برخوردار بودند به این معنا است که تونر کارتریج شما در وضعیت مطلوبی قرار دارد در غیر این صورت باید تونر رنگ شما تمام شده است و باید تعویض کنید.

نحوه شناسایی میزان کارتریج در دستگاه‌های پرینتر دارای صفحه ‌نمایش

دستگاه‌های پرینتری که دارای صفحه‌نمایش می‌باشند شناسایی میزان تونر آن‌ها بسیار راحت است.

برای این کار تنها کافی است با توجه به مدل دستگاه چاپگر خود یکی از دکمه‌های menu، ok یا setting را از میان سایر گزینه‌های پیشنهادی information یا reports یکی را انتخاب نمایید.

در پایان نیز با انتخاب نمودن دکمه supplies status می‌توانید میزان تونر باقیمانده در کارتریج را ببینید.


شارژ کارتریج لیزری  ۰۲۱۸۸۳۲۲۱۲۰


نحوه تشخیص مقدار کارتریج در پرینترهای فاقد صفحه ‌نمایش

بعضی از دستگاه‌های پرینتر لیزری بدون صفحه‌نمایش هستند که برای شناسایی میزان تونر باقیمانده در کارتریج بایستی از روش‌های دیگری استفاده کنند.

در این نوع چاپگرها برای مدت چند ثانیه دکمه سبز رنگ دستگاه را فشار دهید. این کار را ادامه دهید تا چراغ چشمک‌زن روی دستگاه روشن شود. زمانی که چراغ روشن شد می‌توانید یک گزارش از مقدار تونر موجود در کارتریج خود به دست آورید.

تکنیک دیگری که می‌توانید با آن به میزان تونر باقیمانده در کارتریج لیزری فاقد صفحه ‌نمایش خود پی ببرید استفاده از کامپیوتر است.

با استفاده از این تکنیک دستگاه چاپگر شما بایستی به یک کامپیوتر یا لب تاپ وصل باشد، سپس از مسیر contorol panel گزینه device & printers سپس گزینه printer preferences را انتخاب نمایید.

در قسمت services تب print information pages گزینه supply status page را انتخاب کنید. شما با استفاده از این روش می‌توانید از میزان تونر کارتریج خود مطلع شوید.

نکته بسیار مهمی که بعد از تعویض یا شارژ کارتریج در پرینترهای لیزری حائز اهمیت است این است که برخی از مواقع شما کارتریج پرینتر را تعویض می‌کنید؛ اما باز هم با خطا مواجه می‌شوید و مقداری از تونر کارتریج را به شما نشان نمی‌دهد. چنانچه که شما کارتریج را عوض کرده‌اید اما چیپست را عوض نکرده‌اید و زمانی که با این خطا روبرو می‌شوید شما بدون هیچ مشکلی می‌توانید به راحتی پرینت بگیرید برای رفع این مشکل نیز تنها کافی است که دکمه OK را فشار دهید.


برای دریافت خدمات تعمیر وسرویس پرینتر لیزری در تخصصی ترین مرکز تعمییرات پرینتر و شارژ کارتریج کافیست با ما تماس بگیرید  02188322120  تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای ارائه خدمات با شما تماس بگیرند.


دیدگاهتان را بنویسید