مقالات آموزشی

قابلیت امنیتی Lockdown Mode برای محافظت از کاربران اپل

قابلیت امنیتی Lockdown Mode برای محافظت از کاربران اپل

حالت قفل آیفون: وب سایت اثبات مفهومی می تواند تشخیص دهد که آیا در تلفن شما فعال است  .

اپل حالت Lockdown Mode را برای محافظت از کاربران خود در برابر حملات دولتی توسعه داده است.

قابلیت امنیتی Lockdown Mode برای محافظت از کاربران اپل

حالت قفل آیفون توسط اپل به عنوان راهی برای کمک به افرادی که با تهدیدات جدی و هدفمندی برای امنیت دیجیتال خود مواجه هستند، اعلام شد. اپل این را یک حفاظت افراطی اما اختیاری برای تعداد کمی از کاربران، از جمله روزنامه‌نگاران، سیاستمداران، و مدافعان حقوق بشر می‌داند که در تیررس نرم‌افزارهای جاسوسی تحت حمایت دولت قرار دارند، مانند Pegasus که توسط گروه NSO مستقر در اسرائیل توسعه داده شده است. با این حال، به نظر می‌رسد که یک وب‌سایت ساده و اثبات مفهومی می‌تواند تشخیص دهد که آیا حالت را فعال کرده‌اید یا خیر و ممکن است شما را به یک هدف تبدیل کند.

طبق گزارش Motherboard، یک وب‌سایت اثبات مفهوم که توسط جان اوزبای، فعال حریم خصوصی و مدیرعامل شرکت متمرکز بر حریم خصوصی Cryptee توسعه یافته است، می‌تواند فوراً تشخیص دهد که آیا از حالت قفل در آیفون خود استفاده می‌کنید یا خیر.

پس از اینکه حداقل دو شرکت اسرائیلی از نقص‌های نرم‌افزار اپل برای نفوذ از راه دور به آیفون‌ها بدون نیاز به کلیک کردن یا ضربه زدن روی چیزی هدف، استفاده کردند، اپل این ویژگی را برای افزودن یک لایه حفاظتی جدید توسعه داد.

نرم افزار Pegasus توسط NSO Group می تواند چنین حملاتی را با تزریق بدافزار و دسترسی به داده های خصوصی کاربر انجام دهد. هنگامی که حالت قفل فعال شود، مانند حالت معمول عمل نمی کند. برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و ویژگی‌ها برای امنیت کاملاً محدود خواهند بود و برخی از تجربیات کاملاً در دسترس نیستند.

فرض کنید در چین هستید و از حالت قفل استفاده می کنید. اکنون، هر وب سایتی که بازدید می کنید می تواند به طور موثر تشخیص دهد که از حالت قفل استفاده می کنید، آنها آدرس IP شما را نیز دارند. بنابراین، آنها در واقع می توانند تشخیص دهند که کاربر با این آدرس IP از حالت قفل استفاده می کند. این یک معامله بین امنیت و حریم خصوصی است. اوزبای گفت: [اپل] امنیت را انتخاب کرد. اوزبای می‌گوید که در میان ویژگی‌های مختلفی که حالت قفل غیرفعال می‌کند، عدم بارگیری فونت‌های سفارشی «ساده‌ترین چیز برای شناسایی و بهره‌برداری» است. او به Motherboard گفت: «پنج دقیقه طول کشید تا کد را جمع کنیم و ببینیم که آیا این کار می کند یا خیر.

این فعال حریم خصوصی همچنین می‌گوید که این موضوع از نظر فنی یک باگ نیست، بلکه یک اشکال خاص در نحوه طراحی حالت قفل است و ممکن است راهی برای حل آن وجود نداشته باشد. او می گوید که تنها یک راه وجود دارد که اپل می تواند این مشکل را کاهش دهد و آن تغییر اساسی نحوه عملکرد حالت قفل است. اپل ادعا می‌کند که حالت قفل در iOS 16، iPadOS 16 و macOS Ventura سیستم دفاعی دستگاه را بیشتر سخت‌تر کرده و عملکردهای خاصی را به شدت محدود می‌کند. احتمالاً iOS 16 ماه آینده منتشر می شود و iPadOS ممکن است در ماه اکتبر عرضه شود.

 


دیدگاهتان را بنویسید