مقالات آموزشی

‎چرا پرینترم نصب نمیشه

چرا پرینترم نصب نمیشه

اگر یک پیغام خطایی در مورد نصب نشدن چاپگر دریافت می‌کنید، یا به‌عنوان یک گزینه در ویندوز و برنامه‌های شما نمایش داده نمی‌شود، علت اصلی می‌تواند مربوط به خود دستگاه، اتصال به رایانه یا موارد دیگر باشد. سیستم شما بیشتر کسب‌وکارها به یک گردش کاری متکی هستند که شامل خروجی چاپی می‌شود، بنابراین باید تا آنجا که ممکن است عیب‌یابی مشکل را شروع کنید.

در ادامه باهمراه باشید تا دلایل اینکه چرا پرینترم نصب نمیشه با هم بررسی کنیم .

راهکاربرای نصب نشدن پرینتر

چک کردن کابل یو اس پی، نصب درایور پرینتر و در نهایت بررسی پشتیبانی یا عدم پشتیبانی پرینتر در ویندوز مورد نظر است. وقتی پرینتر نصب نمی شود، با اطمینان از سلامت پرینتر، مشکل از این سه حالت خارج نیست که هر کدام راه حل های خود را دارد.

در قدم اول و در ساده ترین شرایط کابل یو اس پی را چک کنید و مطمئن شوید که در جای درست خود قرار دارد و کاملا سفت و متصل است.

آزمایش پرینتر روی رایانه دیگری نیز می‌تواند به شناسایی خطای سیستم یا دستگاه کمک کند – اگرپرینتر به هیچ رایانه‌ای وصل نمی‌شود یا روشن نمی‌شود، احتمالاً مشکل از نقص سخت‌افزاری است وپرینتر این کار را انجام می‌دهد. نیاز به تعمیر یا تعویض دارند.

اگر مشکل حل نشد و همچنان دیدید که پرینتر نصب نمی شود، درایور آن را در سیستم بررسی کنید.

گاهی تنها دلیل بروز این اتفاق، نصب اشتباه یا ناقص درایور و یا قدیمی بودن آن است. توصیه می کنیم یک بار درایور پرینتر hp را حذف کرده و مجددا آن را نصب نمایید.

اگر همچنان مشکل پابرجا بود، مطمئن شوید که سیستم عامل مورد استفاده شما با پرینتر مورد نظرتان سازگاری دارد. به ندرت پیش می آید که سیستم عامل برخی از دستگاه های جانبی را پشتیبانی نکرده و مشکلاتی را در فرایند نصب ایجاد می نماید. اگر پس از بررسی و اصلاح این موارد همچنان پرینتر شما در سیستم نصب نشد،   برای دریافت خدمات تعمیر وسرویس پرینتر لیزری در تخصصی ترین مرکز تعمییرات پرینتر و شارژ کارتریج کافیست با ما تماس بگیرید  02188322120  تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای ارائه خدمات با شما تماس بگیرند.

نصب مجدد پرینتر

پرینتر را با استفاده از دستورالعمل های ارائه شده به همراه دستگاه، دوباره نصب کنید. مطمئن شوید که به درستی به منبع تغذیه اصلی وصل شده و روشن است. اگر از طریق یک شبکه سیمی یا بی‌سیم به پرینتر متصل می‌شوید، ممکن است مراحل عیب‌یابی بیشتری برای اطمینان از عملکرد صحیح اتصال مورد نیاز باشد – راه‌اندازی مجدد سخت‌افزار شبکه و اجرای آزمایش‌های تشخیصی در شبکه می‌تواند در اینجا کمک کند. اگرپرینتر خود را از طریق کابل USB به رایانه وصل می کنید، در صورت امکان از کابل و پورت USB دیگری استفاده کنید تا این اتصالات را به عنوان دلایل بالقوه مشکل از بین ببرید. آزمایش پرینتر روی رایانه دیگری نیز می‌تواند به شناسایی خطای سیستم یا دستگاه کمک کند – اگر چاپگر به هیچ رایانه‌ای وصل نمی‌شود یا روشن نمی‌شود، احتمالاً مشکل از نقص سخت‌افزاری است و پرینتراین کار را انجام می‌دهد. نیاز به تعمیر یا تعویض دارند.


 

مقالات مربوطه :

حل مشکل پیدانکردن پرینتر در کامپیوتر

کار نکردن پرینتر hp در ویندوز

نحوه نصب پرینتر در ویندوز 11


به روز رسانی درایورو نرم افزار درایورهای چاپگر

ارتباط بین چاپگر و سیستم عامل شما (و به طور گسترده، برنامه های نصب شده) را کنترل می کنند. سازندگان به طور منظم درایورهای جدید را برای اعمال رفع اشکال و بهبود سازگاری با جدیدترین نرم افزار منتشر می کنند، بنابراین دانلود و نصب جدیدترین درایورها برای مدل شما از وب سایت سازنده ممکن است مشکلاتی را که با آن مواجه هستید حل کند. به همین دلایل – وصله‌های باگ و رفع سازگاری – مهم است که ویندوز و برنامه‌هایی که در بالای آن اجرا می‌کنید همیشه به آخرین نسخه‌ها به‌روزرسانی شوند. به روز رسانی ویندوز را می توانید در کنترل پنل پیدا کنید.

بیشتر بخوانید : دانلود درایور پرینتر

 برای مشاهده نحوه نصب درایور پرینتر اچ پی کلیک کنید .

عیب یابی برنامه های کاربردی

هر چاپگری که در قسمت Devices and Printers کنترل پنل برای ویندوز قابل مشاهده است باید برای همه برنامه های نصب شده روی سیستم شما قابل مشاهده باشد. اگر در شناسایی چاپگر در یک برنامه خاص مشکل دارید، احتمالاً مشکلی در این برنامه  است — می توانید برنامه را حذف نصب کرده و مجدداً نصب کنید تا ببینید آیا گزینه های پیکربندی آن را بازنشانی می کنید و ورودی های آن را مجدداً ایجاد می کنید. رجیستری ویندوز مشکل را برطرف می کند. این فرآیند همچنین جایگزین فایل های برنامه ای می شود که ممکن است آسیب دیده یا حذف شده باشند.

مشکل ریجستری در زمانی که پرینتر نصب نمی شود

گاهی نیز ممکن است مشکل از  ناحیه رجیستری باشد که پرینتر نصب نمی شود. در این صورت باید از ابتدا پرینتر را معرفی کنید و در غیر این صورت اگر امکان نصب مجدد ویندوز را دارید، ویندوز ۱۰ را نصب کنید، زیرا این ویندوز ۹۹ درصد درایورهای جدید و قدیمی را پشتیبانی می کند.

نصب پرینتر در ویندوز ۱۰ کاملا راحت است و اکثر مراحل به صورت خودکار انجام می شود؛ اما گاهی اوقات کاربر به دلایل مختلفی در هنگام نصب پرینتر با مشکل مواجه می شود.

برای مشاهده   نحوه نصب پرینتر بی سیم در ویندوز 10 کلیک کنید .

مراحل بیشتر عیب یابی


اگر مشکل هنوز حل نشد، اجرای ابزار بازیابی سیستم ویندوز ممکن است برای بازگرداندن دسترسی به پرینتر مفید میباشد. این به خصوص اگر پرینتراخیراً بدون هیچ مشکلی کار می کرده، به احتمال زیاد کمک می کند. علاوه بر این، مایکروسافت یک ابزار عیب‌یابی چاپ را ارائه می‌کند که می‌توانید آن را به صورت رایگان دانلود کنید و ممکن است بتواند مشکل شما را برطرف کند. اگر پرینتر روی رایانه‌های دیگر کار می‌کند اما مال شما نیست، مشکل مادربرد یا پورت USB می‌تواند دلیل این مشکل باشد، به‌ویژه اگر ویندوز نتواند دستگاه را پس از وصل شدن به برق شناسایی کند. در نهایت، ممکن است یک مشکل شناخته شده بین پرینتر شما وجود داشته باشد. و سیستم عامل یا برنامه‌ای که می‌خواهید استفاده کنید — اگر چنین است، باید بتوانید جزئیات را از بخش پشتیبانی وب‌سایت سازنده پرینتر بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید